Verdiepte N31 maakt Harlingen weer één geheel

op maat gezaagde buizen voorzien van bevels en spuitlansen

Verdiepte N31 maakt Harlingen weer één geheel

De N31 is de directe verbinding tussen Amsterdam en Leeuwarden. De weg zorgt voor een tweedeling van Harlingen. Door een nieuwe weg grotendeels verdiept aan te leggen verdwijnt de visuele tweedeling van Harlingen. De weg kruist in de nieuwe situatie het Van Harinxmakanaal in de vorm van een aquaduct. Wachttijden bij de Koningsbrug voor het autoverkeer zijn hiermee verleden tijd. De spoorlijn wordt ‘ongelijkvloers gekruist’, waarbij het spoor over de N31 heen loopt. De N31 wordt verbreed tot 2×2 rijstroken.

De aanleg van de nieuwe N31 is een gezamenlijke opdracht van Rijkswaterstaat, provincie Fryslân, gemeente Harlingen en ProRail. Onze klant kreeg de opdracht om onder de spoorlijn LEKA funderingspalen aan te brengen. Voor dit werk met een beperkte werkhoogte leverde Solines op maat gezaagde buizen voorzien van bevels en spuitlansen.

119 LEKA-palen Ø 406,4 x 8mm trillingvrij geboord

Solines levert op maat gezaagde en gebevelde boorpalen Ø 406,4 x 8mm inclusief spuitlans.

In totaal werden 119 LEKA-palen Ø 406,4 x 8mm trillingvrij geboord. Door de beperkte werkhoogte van maximaal 5,2 meter onder de spoortrog hadden 92 palen een maximum segmentlengte van 4,0 meter; deze palen werden in 5 secties aangebracht. De resterende buispalen bestonden uit twee secties.
Solines verzorgde de levering van op maat gezaagde en gebevelde boorpalen Ø 406,4 x 8mm inclusief spuitlans. De boorpunten zijn door onze klant in het werk gelast. De aanpassing van de rijksweg maakt deel uit van de integrale gebiedsontwikkeling binnen de gemeente Harlingen.

N33-stalen-buizen-onder-spoor-geleverd-door-Solines

Share this post