Stalen buizen voor groot onderhoud aan Nederlandse vaarwegen

Stalen buizen voor onderhoud Nederlandse vaarwegen

Stalen buizen voor groot onderhoud aan Nederlandse vaarwegen

Rijkswaterstaat heeft ervoor gekozen groot onderhoud aan de vaarwegen Markkanaal, Zuid-Willemsvaart, Wilhelminakanaal en het kanaal Wessem-Nederweert te laten uitvoeren. Dit project is onderdeel van de groot onderhoud vaarwegen projecten, te weten GOVa fase 7a – ontwerpen en realiseren oeverwerken Brabantse en Limburgse kanalen.

De aanleiding voor het uitvoeren van groot onderhoud op diverse locaties aan de vaarwegen in Zuid-Nederland is drieledig en betreffen het onderstaande:

  • Faciliteren van de doorgang voor de binnenvaart in de toekomst;
  • Verstevigen van oevers welke onderdeel vormen van een regionale of primaire kering in het kader van hoogwaterveiligheid;
  • Creëren en onderhouden van Fauna Uittrede Plaatsen om verdrinking van (land)dieren welke in het kanaal terecht zijn gekomen, tegen te gaan.

In opdracht van Rijkswaterstaat voert de aannemerscombinatie #Hakkers – #Beens Groep op deze locaties groot onderhoud uit (GOVa 7a). #Jetmix brengt in opdracht van deze aannemerscombinatie de verankeringen aan middels het zelf borende ankersysteem van #Geotech Metals. De omvang van deze leverantie door Geotech Metals omvat zo’n 3.700 zelf borende ankers, de totale productie hiervan kan vertaald worden naar ca. 700 ton ankerstaal.

Solines heeft voor dit mooie project het basis materiaal (de stalen buizen) voor deze ankers mogen leveren.

Project - Nederlandse vaarwegen
700 ton ankerstaal wordt geplaatst

Share this post